Tråd: It's aliiiive
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-08, 10:41   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: It's aliiiive

Grattis med mirakel orkideen.

Den utblomstra stilken kan du bare klippe av helt nede med røttene. Jeg bruker å klippe av ca. en cm fra der den stikker ut. Ok elendig forklart.

Når der kommer nye stilker fester jeg de til pinnen litt etter litt, altså at jeg dytter den nærmere og nærmere pinnen for hver uke eller etter noen dager. Ikke bruk for mye makt, da knekker den. :erfart:

Ellers et lite tips om orkideer fra BlomsterFinn er å spyle røttene under vasken, la vannet rennet nesten helt av til det bare drypper og så sette orkideen oppi krukka igjen. Dette gjør jeg sånn ca. hver uke (av og til MYE sjeldnere) og de blomstrer igjen og igjen. Merkelig. Før var jeg orkide dødaren, men etter at vi flyttet og de får stå i solen uten trekk er det utrolig hvordan de trives.