Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-08, 09:58   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men det finnes tross alt de som ikke velger vestkantvillaen og SUV-en og høttah, selv om de kan.

Seff. Og det finnes mange som velger å bo et et OK rekkehus eller leilighet, som tilfeldigvis er på vestkanten, og som også velger bort SUV og høttah. Er man da bedre eller dårligere eller mer eller mindre bevisst enn en som bor på Grorud og som ikke har SUV fordi h*n ikke har råd? Eller er det rett og slett en dårlig markør.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Scarlett: Vet du mye om Oslo øst? Det er vel relativt poengløst å sammenligne en med god økonomi i øst med en lignende i vest.
De jeg kjenner som bor i øst med dårlig råd kjøper seg nok ikke 25 H&M bukser, de kjøper seg de to eller tre de trenger. De har ikke bil, for det er for dyrt, og arver mer enn gjerne møbler. Jeg kjenner en god del av dem, spiralen fortsetter, og mange forblir i lavtlønnte yrker som sine foreldre. Samtidig kjenner jeg veldig få av dem i vest, men de finnes sikkert der også.
Jeg har et skammelig forbruk i sammenligning.

Det blir temmelig meningsløst å sammenligne en med en mill i inntekt med en som lever på fattigdomsgrensen ang. forbruk. Selv om vi opplever forskjellene som store, så er de aller, aller fleste i en form for middelklasse her i landet. Og parantesen min var ikke en gang poenget. Poenget er, og nå skal jeg se om jeg klarer å si det på en bedre måte enn etter 5 øl i går: det er ikke sikkert at ytre enkeltfaktorer sier så mye om personer som man forestiller seg. Jeg er enig i at det er vanskelig å påstå at man har et veldig høyt miljøfokus hvis man kjører SUV, men det er ikke sikkert at det at man ikke har det beviser noe som helst. F.eks. kunne det ikke falt meg inn å bruke så mye penger på bil, det er ikke verdt det for meg.

Correct me if I'm wrong, Mim, men jeg antar at f.eks. bruken av økologiske produkter i mat og tekstiler korrelerer positivt med både økonomi og utdanning.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat