Sv: Stemmer du FrP?
De fleste som kommer til norge som flykninger har jo gjort nettopp det - flyktet fra landet sitt.....Hva skal man da legge som grunn for hva som er grunn nok til å få flytte hit?
- At de vil lære seg norsk? (Jeg har nettopp jobbet med en kar som har bodd i Norge i mange år som gjerne vil lære seg norsk men som bare ikke får det til - først nå blir han utredet - etter 8 år på norskkurs...)
-At de vil bli som nordmenn?
- At de er snille?
- At de fikser seg fast jobb på no-time og ikke er en "byrde" for landet?
Det vi virkelig burde ha gjort er å stå klar med et hjelpeapparat - for de fleste har faktisk noen helt grufulle opplevelser. (EI jeg kjenner kom til Norge da hun var bare 8 år - hun er nå 20. Da hun var 3 år tok geriljaen livet av mora hennes mens hun sto å så på. Faren var allerede død og en tante tok henne til seg - Det er fred i hjemlandet hennes nå, men hun har faktisk bodd her nesten hele livet. Hun har en lett hjerneskade og vil alltid være en "byrde" i Norge - hun krever ekstra oppfølging. - Bør hun sendes hjem? )*er smertelig klar over at jeg drar denne altfor, altfor langt nå*
Det er usympatiske innvandrere på lik linje som om det er usympatiske nordmenn. Det er synd at det er de usympatiske som skal få sette standarden for hva vi skal mene om innvandrere generelt.
- Jeg vet om menn som slår, men sier ikke at alle menn er noen drittsekker av den grunn 
*bauche ønsker å bevisstgjøre *