Sv: "Lovlige" fordommer
Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.
Du virkelig missliker Bærum for alt det er du. Av og til blir jeg veldig overrasket over slike utsagn. Jeg håper virkelig at jeg ikke selv prøver å finne flest mulig feil og mangler med andre steder enn der jeg selv bor.
Det var en liten reaksjon på "se, så flinke vi er til å gå tur på vestkanten"-skrytet (som sikkert er vitenskapelig bevist, jada) - og ikke veldig alvorlig ment. Men det er faktisk sant at jeg ble overrasket over hvor ulikt Marka-klientellet var på den siden av byen. Enkelte turgåere pekte seg ut, og jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes det er litt underholdende. Jeg kan ikke helt se at dette innebærer at jeg leter med lupe etter feil og mangler ved Bærum. (I grunnen trodde jeg at området lå i Oslo, for å være ærlig, helt til jeg googlet det.)
Når jeg tenker meg om, var det voldsomt til folkeliv ved Steinbruvann på Grorud i sommer også, så det kan nok være like fullt begge steder. (Og ja, jeg kan fnise litt over de mest utpregede østkantfolka også - jeg er rett og slett ikke bedre enn at jeg koser meg litt når fordommer bekreftes.)