Sv: "Lovlige" fordommer
Opprinnelig lagt inn av Pia, her.
Scarlett: PLS 
Det er mange som ror Mim kraftig til lands her.
Jeg er ikke så medgjørlig som Scarlett og vil heller sette vestkantsfruer i early majority båsen, men det er allikevel ganske tidlig i et markedsføringsperspektiv altså. Men det er selvfølgelig tonnevis av produkter som ikke segmenterer seg mot vestkantsfruer. Og tonnevis av velutdannete kvinner fra vestkanten som på ingen måte identifiserer seg med disse Mim snakker om. Som meg selv og min vennegjeng. *Unge og trendy*
Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.
Jeg er enig med deg, Pia, og vil nok heller trekke frem early majority-boksen.
Ja, det går selvsagt ikke an å generalisere for alle produkter, mine fordommer forteller meg at Vendela Kirsebom ikke er early adopter for traktorer, for eksempel. Men for mange av produktene som man har snakket om her, som f.eks. dyre motestøvler, økologiske trøfler, el-biler, velvære/luksusprodukter (spray-tan, anyone?) vil jeg anta at Oslo vest innehar mange av EA'ene, i hvert fall (det er nok en riktigere måte å si det på. Som sagt, det jo en temmelig heterogen gruppe). Og ja, det er temmelig mange år siden IJ-støvler kom til Oslo.
Når man ser på navn, er det gjort ganske omfattende forskning på det, tror jeg, og ti-på-topp-listen i Oslo vest og Bærum er en sikker vinner for landet noen år etter.
|