Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-08, 18:12   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Men for å ta et litt enklere eksempel, kanskje, så ser man tydelig en ganske ny trend blant velutdannede karrieremenn, nemlig at man tar ut en stadig større del av permisjonen. Det har noen gjort lenge, selvsagt, og hvis jeg skal tippe, har det typisk vært venstreorienterte akademikere. Det som er litt nytt nå, er at de som før knapt nok hadde tid til å være hjemme de tildelte ukene, freidig krever sin rett overfor sine konservative sjefer som er barn av 50-tallets forskrudde familiesyn. Og dette skjer over hele landet, men trenden er klart tydeligst i Oslo vest og Bærum, så vidt jeg har lest. Og da tror statistikerne at dette vil bli en trend i resten av landet om noen år. Politikere har brukt det som argument mot tvungen permisjonsdeling, fordi trenden er i ferd med å snu - selv om det altså gjelder forsvinnende få fremdeles, tross alt.

Jeg gnager ikke på dette fordi jeg mener at vestkantfolk er kulere enn andre, altså. Jeg regner meg som sagt ikke for det selv. Men markedsdynamikk er jo utrolig morsomme greier!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat