Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-08, 23:40   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Medias rolle ved alvorlige hendelser ...

Jeg blir litt sjokka.

Jeg syns at lokalavisen vår er ganske nærgående i enkelte situasjoner.

Det siste er nå i helga. En ung gutt omkom i en bilulykke natt til fredag. Han hadde en stor omgangskrets og mange unge samlet seg til sorg i hjemkommunen hans. I nabokommunen der han gikk på videregående ble det åpnet for at elevene kunne møte på skolen for å være sammen. Kjempefine tiltak.

Så har vi lokalavisa da. De har lagt ut bilder fra begge sørgemarkeringene og i tillegg har de vært på åstedet og tatt bilder av sørgende der. Det er nærbilder der vi kan se hvem som er tilstede. På den ene side kan man si at det er viktig å gi sorg et ansikt, men jeg tror neppe de sørgende vi ser bilder av har blitt spurt om de ville bli tatt bilde av. Om de har gjort det så syns jeg ikke det er noe de skal bli spurt om i en sånn situasjon. Dette er unge mennesker som sørger og har det tøft.

Hva syns dere om at avisene er nærgående der mennesker er i sorg?

På toppen av det hele ble navnet til den omkomne lagt ut på nettet tidlig på morgenen etter ulykken. En jeg kjenner var tilstede da ei fikk vite at hennes venninnes sønn var død i denne ulykken. Det var en person som hadde sjekket på internett og uvitende om at ei i rommet sto familien nær som informerte om navnet.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat