Sv: Hjelp - Har ikke sort konditorfarge!
Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.
Du trenger:
200 g Marshmallows
2 ss vann
2 ss rapsolje (eller annen nøytral olje)
500 gr (en pakke) Melis
Bland Marshmallows og vann i en stor bolle. Rør slik at MMene blir våte. (For at de ikke skal tørke ut når de blåser seg opp i microen.) Kjør det i microen 30 sekunder av gangen, og rør mellom hver gang, helt til det er helt smeltet og luftig. Så, så raskt som mulig, har du i oljen (og evt. farge) og ca halvparten av melisen. Bruk en håndmikser og rør sammen. Det blir meget klissete og masse rot, men det er veldig gøy. På forhånd har du smurt olje utover bordet/benken, og helt resten av melisen der. Så heller du MMmassen oppå melisen og knar og knar til det har samme konsistens som marsipan. Du kan godt tilsette farge etterpå også, noe som er greit om du skal ha hvitt lokk og farget pynt, f.eks. En porsjon passer til en vanlig kake, og så blir det litt til overs til pynt.
Om du søker på dåpskake, så får du opp en tråd jeg la ut tidligere med bilder av et par dåpskaker jeg har laget. (Dåpskake - Step by step)
Tusen takk, dette skal prøves ut! Tror jeg først tar det som en kose-klisse-greie med ungene, og prøver seriøst på en kake senere. 
Kanskje jeg kan prøve å lage en flott dåpskake til søsteren min.
|