Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-08, 14:51   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavespleising - single betaler mindre?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Så du mener når man er par så skal man gi dobbelt så mye i gave til de man kjøper til? Som jeg skrev i hovedinnlegg, så får man jo bare flere å kjøpe gave til når man er to og da hjelper det ikke at man har to inntekter.

Per Singel kjøper 10 julegaver. Kari Singel kjøper 10 julegaver. Per og Kari Ektepar kjøper 20 julegaver. Blir ikke det akkurat like mange julegaver som før?

Ellers er jeg enig i at det godt kan være forskjell på vennegaver og familiegaver. Jeg kunne gjerne ha vært med på at familiegaver deles på antall søsken, mens vennegaver fordeles per hode.

Jeg kjøper bare ikke argumentet at et par med to inntekter skal slippe billigere unna enn en singel med én. At en tar hensyn til nedsatt betalingsevne der det er tilfelle, helt ok, men jeg er ikke med på forutsetningene i argumentassjonen til trådstarter. Og det er uavhengig av om jeg selv er i eller utenfor et parforhold.