Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-08, 20:20   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavespleising - single betaler mindre?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Jeg pleier å gjøre det slik med min bror. Hvis vi skal kjøpe gave sammen til mine foreldre pleier jeg å dele beløpet på tre (min bror, min mann og jeg), han er ikke student, og tjener veldig bra, men jeg har bare gjort det slik. Når min mormor skal gi gaver gir hun 500,- pr pers, så min bror får en gave til 500,-, mens mannen og jeg får gave til 1000,-.

Jeg har i svært liten grad fått pengegaver eller kostbare ting fra min svigerfamilie, og det samme med min mann og mine foreldre. Til jul og bursdager er det underforstått at gavene til min familie hovedsaklig er fra meg, og til hans familie er de fra ham. Selvsagt med alle navnene på. Hvis han og søstra får pengekonvolutter fra bestemor, er det samme sum oppi, selv om det står to navn på hans, og ett på hennes.

Derfor er det heller ikke naturlig for meg å skulle betale 2/3 av en spleisegave til svigers. Jeg gir heller en liten ting fra meg og ungene.

Vennegaver er noe annet. Der deles det på antall navn på kortet.