Tråd: Mandler
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-06, 13:47   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Mandler

...er mandler like allergifremkallende som for eksempel peanøtter og hasselnøtter? Slik at barn under tre år ikke skal få dette?

Lurer fordi jeg skal lage marsipan sammen med ei venninne neste helg. Det kan hende jeg må ha med vesla på ett og et halvt, og det kompliserer hele prosessen hvis hun overhodet ikke får delta eller smake. Og er det forresten forskjell på rå og stekt? Jeg kjenner nemlig minst to som er allergisk mot mandler, og derfor marsipan, men som godt kan spise stekt mandelmasse som for eksempel fyrstekake og kransekake. Selv har jeg bilde av meg selv suttende på en kransekakebit i min egen ettårsdag, men det er jo stor forskjell på hva man visste da og nå så det sier meg egentlig ikke så mye.. (jeg sov jo også på magen fra fødselen av)

P.S! Det er ingen i slekta til hverken meg eller samboer som er allergisk mot nøtter/mandler eller andre matvarer.

Og med det samme jeg har oppmerksomheten deres kan jeg stille det samme spørsmålet angående pinjekjerner. Jenta elsker pesto, men jeg er usikker på om jeg bør være restriktiv når det gjelder dette :hysterisk:

Sist redigert av My : 27-11-06 kl 14:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat