Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-08, 19:28   #6
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Hvordan få slutt på rampestreker!

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Har fått noen klager på størstegutten, om div rampestreker ute. Ringer på å stikker av, han har vært veldig stygg i munnen ute (men det tror jeg unga rundt omkring her generelt er).Han fikk tilsnakk for slik oppførsel, å har i det siste ikke gjort noe galt har jeg trodd.

Men igjen får jeg klage, nå har han ringi på å stikki av fra en som han brukte å leke med i sommer. Å han og en kompis har stått å kasta stein og jord opp på verandaen.

Hans unnskylding er alltid, men navn gjorde det også.

Men altså i dag da, så snakka jeg med mammaen til han gutten de har ringt på hos da. Å hun sier til Sebastian at når de gjør sånne rampestreker så kan det være at vi må flytte fordi vi får klage fra sameiet, er dette fakta? Kan jeg bli kasta ut herfra jeg bor fordi sønnen min gjør rampestreker? Ikke for det, jeg skal få slutt på rampestrekene men vet ikke hvordan men jeg blir jo veldig bekymra om det kan gå så langt at vi blir kasta ut da.

Føler jeg har feila veldig som forelder når han gjentatte ganger gjør rampestreker og ikke tar til seg hva jeg sier.
Konsekvensen hans nå er han ikke får være ute alene mer resten av uke, han har fått innestraff.

Hva gjør dere for å få bukt med rampestreker?

Ja, i verste tilfelle kan dere bli kastet ut fra boretslaget, men da skal gutten gjøre betraktelig større skade en nevnt.
For å berettige en utkastelse skal det grovt skadeværk / vold / ting som kan skade andre alvorlig.

Å ringe på og løpe er jo egentlig uskyldig barnestreker, jeg ville ikke godtatt det av mine barn de ville fått beskjed hvis jeg fikk klage, men jeg ville ikke klaget hvis noen ringte på å løpte hos meg.
Jeg har gjort det for ofte selv, men hvis man kombinerer det med en brennende avis med hundebæsj i så har man gått over streken.
Man kjenner andre best på seg selv.

Å kaste jord og steiner på altanen er verre, her tror jeg å bruke metoden hva hvis noen gjorde det med oss er bedre gjerne kombinert med å rydde opp etter seg.

Det er vannskelig dette hvordan få ungene til å forstå hva som er lov og ikke.