Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-08, 19:21   #481
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Så herlig, lille L!!!

Tusen takk

Da har jeg fått testet både det å sy i ullfilt og bruke wave sømmen for første gang i dag ! Det var utrolig moro å bruke wave sømmen som effekt ! Jeg har brukt wave sømmen på alle kantene, og ble superfornøyd med resultatet.

Jeg har aldri sydd i ullfilt før, og ville gjerne gjøre min “egen greie”. Så med inspirasjon fra emma-li og pias fra sykroken, sine dikt og skriverier på tøyet, og en vri på alvekjoler, ble denne her til.

Brukte lang tid på å tegne til mønsteret, tenke ut noe “spesielt” som ble denne kina lukkingen i halsen Og så få et litt spesielt personlig preg på den. Så nå… etter denne, tror jeg jaggu meg at jeg har funnet frem til tunika/kjole á la lille L !

Jeg har tegnet mønster slik at denne kan lages som genser også. Tenker å teste det ut en annen dag.

Dette var utrolig gøy ! Navn og “dyrene i afrika” er brodert på. Stammen er sydd med tett sikksakk og bladene er klippet ut av grønn ullfilt og satt på med rettsting. Og knapper til pynt.

Pynten... vers og palme. Sikksakket stammet, knappepynt, brodert vers og navn bakpå, bladene er klippet ut i ullfilt og sydd fast med rettsøm

Wave søm, rullesøm som effekt på alle kantene