Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-08, 13:44   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinnoff: Smaker du selv på alt?

Nei, det gjør jeg ikke.
Jeg er ikke kresen, og smaker gjerne på nye ting, men det er enkelte ting som fullstendig byr meg i mot og som jeg virkelig ikke vil smake på, og da lar jeg vær.
Vi har ingen smake-regel hjemme hos oss, det synes jeg er fryktelig tullete, jeg kunne aldri tvunget dem til det uansett. Men vi oppfordrer og smaker selv, og det fungerer bra. Også er det lov å spytte ut, og det hjelper nok litt, da er de trygge på at de kan bare ta en liten bit og spytte den fort ut igjen hvis de ikke liker. Det er også lov å dyppe fingeren i for å smake hvis det er snakk om ting det går ann med (den fingeren er mye tryggere enn bestikk av en eller annen grunn), eller bare slikke/stikke tungen borti osv.
Vi stresser aldri med det heller, de liker nok uansett mer når de blir eldre, de må ikke spise alt nå.
Tvang/press/mas ol. er hovedgrunnen til at barn slutter å spise var en av de første tingene vi lærte når vi fikk en med spesielle behov også på matfronten. Det vil jeg uansett aldri utsette dem for.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat