Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-08, 17:04   #45
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dette er en problemstilling som sjelden er aktuell her, jeg har en unge som liker mat, og dersom hun ikke vil ha alt vi har, så vil hun alltids ha noe. De få gangene dette har skjedd, så har hun vel fått et eple eller noe. Å drive med ekstraservice og lage flere parallelle middager er helt uaktuelt.

Jeg tror kanskje at du hadde sett på det som noe annet enn ekstraservice hvis barnet ditt likte close to nothing. Du må gjerne mene at du er foreldrenes skyld, at du aldri ville kommet i den situasjonen pga spesielle teknikker eller fordi du lager himmelsk mat, men det er ikke godt å vite. Jeg kan hvert fall ikke se at jeg har gjort noe galt. Jeg har aldri tvunget barnet mitt til noe som helst, jeg lager varierte middager, stort sett sunne middager og jeg er opptatt av at det skal se innbydende ut. Jeg tar barna med i matlagingen og lar de smake på råvarene. Men når maten er klar, er det "vil ikke ha", "liker ikke" og "nei takk" som rår. Frukt er derimot noe av det beste i hele verden, visstnok, så det er bra.

Jeg regner med at sånne ting går i perioder, og jeg lager aldri usunne alternativer til min småspiste. Pølser og fiskepinner har vi aldri, hamburgere spiser vi en sjelden gang ute, spagetti kanskje en gang i måneden. Men en av mine spiser altså bare tre typer middager, og jeg lager naturligvis flere typer middager enn det. Ingen grønnsaker og inget tilbehør er aktuelt, bortsett fra lettrømme, noe jeg ikke anser som et bra måltid i seg selv.

Jeg synes uansett at det er tåpelig å kalle det ekstraservice. Mat, heter det.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er et viktig poeng. Begge mine har aldri hatt problemer med akkurat det. De har alltid spist, om enn litt varierende mengde i perioder. Jeg tror jeg hadde sett litt annerledes på det om barna mine hadde vært ekstremt småspist.

Det tror jeg også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat