Sv: Utdrikningslag eller utdritningslag?
Nå ble jeg gift på 90 tallet (1996) og hadde utdrikkningslag.
Men gjorde ingen ting jeg syntes var flaut eller ekkelt.
Jeg var utkledd som brud og venninner og søsken var alle brudgommer.
Det startet hjemme hos meg (mamma lurte meg ut av huset, så de andre fikk innstallert seg her) og jeg ble en smule overrasket når jeg kom hjem ja.
Velkomstdring (hjemmelaget strawberry daquari med jordbær) og pakker.
Etter påkledning for min del dro vi til Oslo (maxitaxi siden vi var 12 stk)
De andre hadde allerede på seg dress og slips.
Vi var på Big Horn og spiste mat og så en liten pub til pub runde.
Jeg solgte lykkemynter (sjokoladepenger) og hadde det utrolig morsomt med det. (åsså jeg som egentlig er sjenert)
Endte opp på Stedet hvor vi fikk sjampis (ene niesa mi kjente flere om jobbet der)
Der var den mest harry delen da (typsisk på den tiden) klippe trusemerkelapper... Lo så jeg grein og klipte både merkelapp og trusestrikker. Spurte også "offret" pent først.
(ikke var jeg sanseløs dritings heller, bare små full)
Det hele endte med at jeg, min forlover og ei venninne tok siste toget hjem.
Noen vil sikkert se på dette som utdriting, men jeg hadde det kjempemorsomt.
Så bruden sin personlighet og ikke minst alder har litt å si. Jeg var den gangen 25 år, ikke like stilig om jeg hadde vært 40 år spør du meg.
Har vært i utdrikkningslag som skule være superseriøst med aromaterapi osv osv, hvor bruden etterpå har sittet igjen skuffet for hun håpet på en hæla i taket fest.
Noen drar også disse utdrikkningslagene så langt at man ikke har råd til å dra.
Å bruke godt over 1000,- på en slik fest og så kommer kostnadene til det man selv skal spise drikke i tillegg synes jeg er litt over kanten.
Har vært i utdrikkningslag hvor man har hatt en koselig hjemmekveld hos forlover med god mat og drikke også. Veldig koslig siden det var det den kommende bruden ønsket seg. For i bunn og grunn har den kommende bruden sine ønsker veldig mye å si.
Har hun en fin tid, har gjerne gjestene det best.