Sv: Hva ønsker familiemedlemmene seg?
Skalvise, mannen er altså ikke enig i alt dette, men så lenge han ikke hoster opp noe bedre, så blir det som Ru sier. 
Ru: Ullfrottebukse fra Janus, og litt sånn generelt ullundertøy. :frysepinne: Skibriller og hjelm må jeg ha, jeg har blitt for tjukk i hue til den jeg har. Ja, også vil jeg ha nye slalomski, men jeg har noen veldige gode, så det spørs om ikke langrennsski må inn på listen i stedet.
Ru-mannen: Nye bukser, enten han vil eller ei. Han har knapt en hel en. Ellers vet jeg at han ønsker seg Bavac superundertøy, og han trenger nye sko.
Poden: Har nettopp hatt bursdag, så han klarer ikke å komme opp med noe selv. Mor har bestemt at han ønsker seg nye skistøvler, og slalom-utstyr (ski, støvler, hjelm, briller) slik at vi kan dra i bakken og lære poden opp. Det skal tidlig krøkes for å bli bedre enn mor.
Ellers ønsker vi oss IKKE håndklær, det er nemlig overfylt i skapene. Derimot har jeg bestemt at vi trenger mer sengetøy, vi trenger noen flere deler til hverdagsserviset vårt, pizzabakesten hadde vært finfint (da kan vi grille pizza!),