Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-08, 15:33   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordning & Reda søkes...

Det er mye å huske. Bare det å ha skolebarn medfører ofte mange huske-ting hver dag. Jeg har også litt problemer med å bestemme middag flere dager i forveien. Må liksom se det litt an hva man har lyst på den aktuelle dagen, og hvor omfattende middag det passer å lage. Men det er veldig greit å ha et utvalg av basisvarer i kjøleskap og fryseboks, sånn at det er mulig å lage noe uten å handle så mye.

Selvfølgelig er det ikke mye hjelp i kalender om man glemmer å bruke den. Men jeg syns det er veldig nyttig å ha et sted der det skrives opp tannlegetimer, foreldremøter og andre ting som familien må huske. Hadde aldri klart meg uten. Så mitt tips er å begynne å bruke den aktivt. Vår henger i gangen, der noterer jeg ting med en gang jeg finner lapper i skolesekken, eller med en gang det dukker opp en lege/tannlege/frisørtime/planleggingsdag. Vår har også en lomme til lapper, billetter og denslags, sånn at informasjonen kan ligge der lett tilgjengelig.

En annen ting som kan være med på å lette hverdagsmaset er å ha noen gaver og bursdagskort liggende hjemme, dette har ellers lett for å bli en sisteliten-hastverkspost på programmet.

Når det gjelder ting de skal huske å ha med på skolen: Jeg syns det er lettest å sjekke kvelden før, og legge vedkunne/dorull/malegenser/badetøy i sekken med en gang. Minst mulig å huske om morgenen er best. Og det er lurt å ha noen frosne pølser i tilfelle tur.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat