Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?
Jeg er oppvokst med litt hermetikk og posesupper i tillegg til vanlig hjemmelaget mat. Som student fortsatte jeg nok omtrent som før, og var temmelig opptatt av at maten skulle være billig. Etter at vi begynte å jobbe, har vi brukt mer penger på mat, noe som nok medfører mer rent kjøtt og ferskere fisk. Jeg er fortsatt ikke fremmed for halvfabrikata, selv om vi nok lager en del mer fra grunnen av nå. Det har kommet gradvis. Mannen baker brød i perioder, og vi spiser generelt mye grovt (fullkornspasta etc.) - både fordi det har blitt lettere tilgjengelig og fordi vi liker det. Vektmessig har jeg gått fra magert barn og tynn ungdom til normalt slank voksen, nokså uavhengig av kostholdet, vil jeg tro. Og snop og sjokolade har jeg spist daglig så lenge jeg kan huske - jeg har nok arvet mors høye forbrenning. Jeg har jogget og syklet regelmessig i 17 år, så noen livsstilsendring nylig kan jeg ikke skryte på meg. Den største forandringen er kanskje at jeg knapt har drukket brus de siste 10 åra.
Å få barn har betydd innslag av kjedeligere mat (les: mindre sterk kost). 2-åringen liker krydder, men hun har jo sine begrensninger.