Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-08, 12:53   #18
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er kostholdet deres nå sammenlignet med tidligere i livet?

Åj!
Mitt kosthold og mitt forhod til det har endret seg radikalt, ja.

Tidligere spiste jeg det jeg kom over, uten tanke på vekt eller noe.
Jeg har tidligere vært av de som også kunne spise neste hva som helst uten å legge på seg, men det har endret seg med alderen, kan du si.

Jeg ble mye mer opptatt av "riktig" mat da jeg ble gravid, og etter at jeg fikk barnet og han etterhvert skulle inkluderes i middager etc, har jeg blitt veldig bevisst.
Nå er jeg en sånn som står og sammenligner fullkorns - og sukkerprosenter i frokostblandingene før jeg kjøper ...

Etter at jeg ble syk og det ble treningsstopp i tilleg, fortsatte vekten å gå oppover, og jeg fikk ikke gjort noe med det før nå i høst.
Nå har jeg tatt skikkelig tak i kostholdet, kuttet ut det meste av "hverdagssnop" og spiser relativt fornuftig.
Under flyttingen i sommer gikk jeg plutselig ned nesten 10 kilo, og fikk meg en skikkelig vekker, så nå har jeg fokus på riktig mat og moderat trening så jeg skal unngå å legge på meg igjen.
Når jeg i tillegg merker at mitt nye og forbedrede kosthold har positiv innvirkning på sykdommen, vet jeg at jeg er på rett vei.
Dessuten har jeg plutselig fått en hel haug med matallergier som jeg aldri tidligere har vært plaget med, så jeg må passe godt på hva jeg stapper i munnen.
(Ikke ananas, ikke kiwi, ikke rabarbra, ikke epler, ikke ... )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat