Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-06, 14:15   #387
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I slavetiden i USA ble slavene behandlet helt grusomt, fordi de ikke ble regnet som mennesker. De ble ikke engang regnet som dyr.

Dette er faktisk ikke helt korrekt. Det er her, som med alle andre ting, at man hører om det verste som skjer.

Ta f.eks. hus-slavene. Ikke bare ble de tatt godt vare på, de ble ofte regnet som en av familien, om enn laverestående. De hadde et godt sted å sove, god mat og rene, hele klær. Helsen ble tatt hånd om. En god hus-slave var ikke noe som man kvittet seg med når man først hadde fått en man likte, de kunne gjerne jobbe hele livet i huset, med de goder som tilfalt dem.

Mye av det samme tilfaller resten av slavene. De ble i det MINSTE regnet som dyr. Hva er vitsen med å kaste bort penger på å kjøpe arbeidskraft om du ikke steller pent med dem, slik at de holder seg sterke og friske og kan gi deg valuta for pengene dine?

Jeg skal ikke påstå at det å behandle slaver dårlig er unntakene, men det er hvertfall ikke den generelle regelen heller. Jeg vil påstå at det verste, generelt sett, for datidens slaver, var å ikke ha frihet til å gjøre som de vil. Det verste som var gjort mot dem helhetlig sett, bortsett fra å bli røvet fra sitt hjemland, var frihetsberøvelse og undertrykking. Det er jo selvsagt langt mer enn ille nok, men slaver som innordnet seg sin herres ønsker og krav uten å ty til opprør, hadde det veldig ofte relativt godt.