Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-06, 14:28   #9
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den rette tro!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvem andre enn feilbare mennesker er det som har skrevet den omtalte boken da?

Det avhenger vel igjen av hva man tenker om boken og dens autoritet. Dersom det er samme skaper bak både mennesker og boken, vil vel muligens skaperen også kunne gripe inn i sine egne systemer slik at menneskene kan nedtegne det h*n ønsker?

Jeg går ut i fra at de aller fleste gjør som Tinetoff, som best de kan. Jeg tror faktisk også at de aller fleste kristne har et reflektert forhold til sin egen etikk, med forskjellig bakgrunn for sin konklusjon. Noen følger kanskje tankerekken at hvorfor skal ikke de tingene jeg ikke skjønner være godt for mennesket, når resten har vist seg å være det?

Jeg tenker egentlig mest på at det virker som om det ikke er enten et godt eller dårlig valg (egen intuisjon vs Bibelen), men at det ene kan være like risikabelt som det andre.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat