Sv: Gaver - salg/ordinær pris?
Jeg har avtalt priser med en stor del av familien, og synes det er veldig greit å forholde seg til. Særlig når det begynner å bli mange å kjøpe til. Kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har følt meg bundet ved å gjøre det slik. Hvis jeg ønsker å kjøpe en vesentlig dyrere ting enn avtalt f.eks, så går jeg ofte sammen med noen andre og spleiser.
Jeg forstår at man ikke ønsker å gjøre det på denne måten, men må si at jeg overraskes over at flere synes dette virker så veldig merkelig. Det er bare en rettesnor, noen ganger handler jeg litt mer - andre ganger litt mindre. Nå handler jeg sjelden gaver på salg fordi jeg er opptatt av at de som mottar gaven skal få byttet den (med mindre jeg finner noe spesielt), så for meg er det ingen stor problemstilling. Jeg for min del ville ha handlet for omtrentlig den summen som var avtalt. Som sagt kan jeg forstå at man ikke ønsker å gjøre det på denne måten selv, men jeg sliter med å skjønne hva som er vitsen med å avtale en omtrentlig sum dersom man velger å kjøpe for halve summen på salg? I så fall har man vel kanskje gått inn på en avtale man ikke ønsker å være en del av?