Tråd: Migrene
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-06, 02:12   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Migrene

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Hvem har det og har hatt vondt i hodet siden barndommen ?

Er det legitimt å ha migrene, eller blir du sett på som pysete

Eller er du som meg og ikke vil si i fra til noen dersom du får et migreneanfall, og dermed lider i stillhet ? Har du noen gode migrene medisiner, og hvordan takler du et anfall ?

Alle migrene damer, si din mening.

Jeg har det ikke selv, men mannen har hatt det siden han var liten og Storebror har desverre arvet det av sin far.

Jeg mener at det absoutt er legitimt, og har stor forståelse for folk som går hjem fra jobb, avlyser avtaler o.l pga migrene.

Mannen min var veldig dårlig til å dra hjem fra jobb med en gang han kjente symptomene, men er blitt mye bedre de siste årene. Han kjørte hjem fra jobb en gang og holdt på å kjøre av veien, så det satt nok en støkk i han.

Til Storebror har vi fått stikkpiller, Voltaren, men har ikke prøvd de enda. Vi har brukt paracet til nå. Lærte imidlertidig av nevrologen at det beste er å ta medisinen så fort som mulig og da kan en også klare å stoppe anfallet. Vi har fulgt dosen på pakningvedlegget (selvfølgelig) men fikk beskjed av legen om å doble dosen. Det måtte til for at det skulle hjelpe, mente han.

Her er det et mørkt stille rom som er tingen, for liten og stor. Far liker noen ganger er varm klut på pannen, andre ganger har han brukt varm rispose under skuldrene og nakken. Tigerbalsam fikk han gjennom moren min, den bruker han også innimellom.

Til storebror fører vi en dagbok over anfall, og håper at vi skal bli enda flinkere til å forebygge anfall.

Han får ofte litt panikk når han våkner med vondt i hode, det er veldig vondt å se på. Vi gjør så godt vi kan, prøver å få han til å puste dypt og slappe av slik at han klarer å ro seg. Noen ganger kaster han opp også, stakkar.

Kaz er ikke aktiv