Tråd: Migrene
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-06, 02:58   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Migrene

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja vi gjør så godt vi kan.

Vi har fått en veldig hyggelig og (tror jeg) dyktig barnelege som også er nevrolog (mener jeg å huske).

Han sier at barn med migrene kan bli veldig flinke til å kjenne igjen symptomer og forebygge anfall. Storebror har i alle fall blitt mye flinkere til å drikke vann, spise når han er sulten, sove når han er trøtt og si ifra når han har litt vondt.

Det eneste som er litt frustrerende er at klasseforstanderen hans ikke vil ha ansvar for å oppevare 500mg paracetamol i tilfelle Storebror får et anfall, fordi han ikke vil ha ansvar for medisinering. Vår fastlege ble veldig provosert når jeg fortalte det, og vi har foreløpig ikke gjort noe mer med det. Det er veldig sjelden han får vondt i hodet i på skolen, har bare skjedd en gang. Fordi vi jobber i byen begge to så vil det alltid gå minst en halvtime før noen av oss kan komme å hente han, og jo fortere han får parcet, jo bedre. Vi har alliert oss med en venninne som er i barselpermisjon, og så får vi se etter hvert. Kanskje legger vi en i sekken hans.

Kanskje dere kan høre med rektor på skolen om hun/han kan oppbevare det for han? Da vil det i allefall være litt lettere tilgjengelig.