Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-08, 10:22   #57
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Crop Circles

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

For selv syns jeg alt er for fabelaktig til at det bare kan ha oppstått gjennom en tilfeldig og lang evolusjon.

Jeg tror mye av grunnen til at så mange føler at evolusjon ikke kan forklare det vi ser er at de nettopp tror evolusjon bare er "tilfeldig". Tvert i mot handler det hele om hvordan tilfeldige hendelser blir til ikke-tilfeldige resultater. Evolusjonsbiologi er virkelig skoleeksemplet på "a minute to learn, a lifetime to master" -prinsippet naturlig utvalg er enkelt, men vi er ennå i begynnelsen når det gjelder å forstå alt som skjer. Men for en begynnelse!
Jeg tror ikke jeg hadde villet være biolog før Darwin, jeg ville ikke vært noe annet i dag.

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Dette står det respekt av, og jeg skjønner nytteverdigen av det i ditt yrke. Men jeg blir nysgjerrig på hva du er positiv til innenfor det alternative.
Kan du si noe om det? Noe må det vel være?

Jeg deler absolutt din respekt for Esmes innstilling og tilnærmingsmåte.
Hvis jeg skulle svare på hva jeg er positiv til innenfor "det alternative" så er det der noen gjør hederlige forsøk på å finne ut av om det er virkelig eller ikke. Men det er noe helt annet enn å prøve å bevise noe man i alle fall kommer til å fortsette å tro på... I mine øyne kan teorien være så vill som helst; om det er eksistensen av nisser, aliens, jodstråling eller krystallhealing så er jeg positiv til alt bare man er villig til å dumpe teorien sin dersom den ikke later til å stemme.

Teorier er enkle å fantasere frem, fra saltkrystallenes helbredene evner til grandiose kosmologier. Men det er så mange mulige ting man kan drømme opp at bare en brøkdel av dem kan være sanne, og livet er for kort til å klynge seg til de man liker uten å undersøke resten.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat