Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-08, 12:17   #18
KnapperAlpakka
Entusiastisk

KnapperAlpakka sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Knapper, Hedmark
KnapperAlpakka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nøstebarn eller Alpaca?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hva er best å strikke babyteppe i? Er det lanolin i Alpaca, det er vel det i Nøstebarn sitt garn? Hvordan vasker man slike strikketepper? Med Milo eller lanolinshampoo?

Jeg holder på med et enkelt babyteppe i Alpaca og det er utrolig mykt og godt. Men skal strikke flere tepper tenker jeg og lurer på om jeg bør ha et i Nøstebarn også. Hvilket garn er finest og mest praktisk med tanke på vask? Ev. noe helt annet jeg burde brukt?

Dette er en gammel tråd, men jeg måtte bare postere!

Alpakka er perfekt for babytepper. Vi har et spesielt fint et fra Alpaca Society. Så utrolig lett, mykt, glatt og isolerende! Husk å velge riktig garn - det er mange varianter og kvaliteter. Vi har noen råd i bloggen vår og på websidene våre.

Alpakkafiber har forøvrig ikke lanolin. Dette er bra! Det minsker problemene med at skitt og smuss samler seg i fiberen som på sau og bomull, og dermed minsker du også problemer for de som er allergiske. Alpakkafiberen er glatt i tillegg og smuss bare detter av (Thousand Island på alpakkaprodukter er bare å tørke av...). Vask på ullvaskeprogrammet eller enda bedre håndvask, og du vil få et produkt som varer lenger enn barnets livstid!