Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-08, 21:59   #29
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Weledaprodukter

Jeg er enig i at Weleda stellekremen (Sink) er kjempegod.
Tulla har knapt vært plaget med bleieutslett, og det har straks blitt borte så snart salven har kommet på. Men i dag har hun fått det verste hun noen gang har hatt, og hun illskriker når vi kommer borti, stakkars.

Årsaken til at hun har fått hissig utslett idag, er trolig at stellekremen, som lukter godt og ganske mye av eteriske oljer, kamuflerte lukt fra bæsj... Venninnen min (men det kunne sikkert likegjerne vært meg) som passet tulla idag, merket derfor ikke at hun hadde gjort i bleia, og det ble liggende og tære på huden.

Nå er utslettet rødt og hissig, og fuktig. Derfor syns jeg det blir feil å smøre stellekremen på, siden utslettet er fuktig/væsker litt.

Hun luftet stumpen lenge, og jeg lurte på hva jeg skulle legge på - og da drysset jeg på babytalkum, under tvil! Det er calendula i talkumet, som skal virke lindrende og avfuktende på sår babystump, men det inneholder parfyme, så jeg liker ikke å bruke det. Kanskje det er bedre med potetmel?
Noen erfaringer?

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat