Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-08, 19:04   #74
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?

Jeg tror (ja, nå synser jeg selv her) at mange blir i det livet de lever fordi det er en livsstil de kan.
Gjennom jobb har vi hatt flere LAR (legemiddelbasert rehabilitering)-kandidater inne hos oss på attføring.
Det vi ofte ser er at når rusen kommer på avstand, kommer ting de har fortrengt/ødelagt/såret/-hva som helst i ruset tilsatnd tilbake til dem. Mange skylder uante mengder penger, de må plutselig forholde seg til leilighet, regninger, attføring etc - og det er kanskje ting de ikke har kapasitet til å venne seg til. De skal jo gjerne bygge seg opp et nytt nettverk også. - HVor lett er det når man er tidligere rusmisbruker med de fordommene som sitter inne hos folk?

I og med at rusmisbrukere alle er forskjellige, vil det vel ikke være en oppskrift som funker.

Jeg føler ikke avsky eller synes synd på rusmisbrukere - min medlidenhet kommer de ingen vei med, MEN jeg forsøker å møte dem med respekt.