Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-08, 14:19   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylmottak i nabolaget

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg hadde reagert med litt skepsis. Jeg vet veldig lite om asylmottak og hvordan de fungerer, men gjennom media har jeg fått servert historier om vold og drap og jeg vet ikke hva. Og slikt påvirker meg, enten jeg vil det eller ikke, men den regninga må jeg sjøl ta.
Det er viktig for meg å presisere at jeg hadde ønsket tiltaket velkommen, og aldri i livet startet en kampanje for endring av et eventuelt vedtak. Skeptisk på mange måter, ja, men jeg vil veldig gjerne at mennesker på flukt skal få beskyttelse her i landet, og mottak skal like gjerne kunne etableres her som et hvilket som helst annet sted. Jeg kjenner jeg blir sint når jeg hører om nabolag som i fellesskap går ut og erklærer asylsøkere uønsket i nabolaget. Det er sneversynt og egoistisk. En del reagerte sterkt da det ble foreslått asylmottak i et veletablert område her i byen, og blant annet ble det nevnt at eldre mennesker kan bli utrygge. Og da tenker jeg at det er synd for dem, men at det er noe de faktisk må ta på egen kappe.

Høyst sannsynlig er det holdningene mine det er noe i veien med, og ikke det å ha et asylmottak 20 eller 100 meter unna.

Sist redigert av Fadese : 26-11-08 kl 14:27.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat