Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-08, 12:05   #52
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Som forhenværende telefonterrorist for MMI kan jeg røpe at man slo ofte sammen en haug med undersøkelser. VG's partibarometer var fast gjest, samt en haug med private og offentlige bedrifter/foretak.
Tror ikke de benyttet MMI til salgsfremstøt, til det nådde de for få folk i forhold til hvor mye det kostet, men det er jo en bra kontroll-instans for å se om du selger til de du vil selge og lignende. Nettopp av den grunn svarer jeg ikke på sånt. Jeg vil overhodet ikke hjelpe næringslivet med å finne flere finurlige metoder til å hjernevaske forbrukere, miljøaspekt eller ei.
Hvis pappa stat vil spørre meg om noe, send det i posten eller per mail så kan jeg svare når det passer meg.

Godt oppsummert. Og for å utdype et av eksemplene dine: For VGs, og andre mediebedrifters, del er jo faktisk partimålingene en viktig del av produktet de lever av å selge, så ved å svare på partimålingene deres bidrar man altså, gratis, til å øke verdien på VG for eierne. Jeg syns det er veldig synd at vi ikke har regler mot dette, men det er godt mulig det primært er inkompetanse og toskeskap, og ikke utstrakt korrupsjon, som er grunnen til at departementet ikke går inn for at man skal kunne reservere seg mot å bli plaget av kommersielle aktører på telefon. Helst burde det naturligvis bare være lov til å ringe etter å ha innhentet forhåndssamtykke, både for telefonsalg og reklame/markedsundersøkelser.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Nå har vi ikke fasttelefon, så vi får ikke slike samtaler(…)

Jeg har hatt flere på mobiltelefonen i det siste, så det er mulig du får sjansen til å si din mening igjen snart du også.

Ben "promises to lie if he ever answers a pollster" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat