Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-08, 21:04   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du lage rør med tunga?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette er enda merkeligere enn jeg tidligere skrev:

*forkortet*
Hadde genet vært recessivt, hadde det forklart alt. Men er det dominant, som dere sier, så er det noe som er helt, helt feil her! :forvirret:

Det er sånt som skjer. Jeg er ikke god på å forklare slikt, da jeg er vitterlig er it-utdannet, men jeg skal gjøre et forsøk.
Jeg har nemlig noe lignende med rhesus-faktoren min (begge foreldrene mine er positiv, jeg er negativ), og den kan man forklare slik:

Alle har to gen: Man kan være Rh pos i begge: DD
Rh pos i et og Rh neg i ett: Dd eller dD og da vil man være Rhesus positiv fordi det er dominant.
Man vil være Rh neg om man er negativ i _begge_: dd.
Om f.eks man har en kvinne Dd og en mann Dd (begge er Rh positive) kan babyen få disse kombinasjonene: DD, Dd, dD og dd. Det vil si at babyen kan bli Rhesus negativ.

(Forklaringen har jeg stjelt fra SM, så om den er 100% rett, aner jeg ikke. Men den er i hvert fall en god del riktig. )