Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-08, 22:02   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål: Er Joika musikalsk?

Opprinnelig lagt inn av Tusenogtredve, her.

Bare glede holder vel ikke, men jeg mener det er feil å knytte musikalitet til ferdigheter. Jeg kan selv spille flere instrumenter, og blir av mange regnet som musikalsk. Hva om jeg i morgen blir påkjørt av trikken og mister armene og dermed ikke kan spille mer - er jeg da ikke lenger musikalsk. Eller hva om jeg fra fødselen av var rammet av en sykdom som gjorde at jeg hadde så dårlig impulskontroll at jeg ikke kan beherske et instrument - hadde jeg da ikke vært musikalsk? Eller hva om jeg ikke hadde blitt sendt til musikkskolen?

Det er mange som ikke kan synge, men som er dyktige til å spille. Det er mange som er teknisk dyktige på et instrument, men som ikke er det spor musikalske.

Det å glede seg over musikken, og evnen til å finne mening i musikk er viktige deler av det å være musikalsk. Ferdighet har ingenting med musikalitet å gjøre.

Ble litt ivrig nå, jeg. Jeg er tidligere dirigent ...

Jeg mener ferdighet må ha noe med dette å gjøre da. Eller, ikke ferdigheter fysisk, men det å kunne høre om man treffer riktig eller feil tone. Det har ingenting med å ha armer og bein, eller musikkskole å gjøre med med musikalitet.. trodde jeg da. Jeg tror ikke noen som ikke har lyst prøver spille, dermed så mener jeg musikkglede er noen annen enn musikalitet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat