Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnet
Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Om poden hadde vunnet 1 million, så hadde overformynderiet vært på døren med en gang, så det er jo sånn sett en rævva ide.
Jeg tenker at det hadde gått til Familien AS, så vi kunne funnet oss et bedre sted å bo, uten å være nedsyltet i gjeld. Det ville jo kommet poden til gode når han evt. skulle begynne å studere og slikt, at vi da har økonomi til å hjelpe ham så han slipper å ta studielån til langt oppetter ørene.
Samme her. Jeg ser ikke poenget med å sitte i en liten, blokkleilighet uten mulighet til å dra på ferie og la pengene stå på bok, når det å faktisk kunne bo et fint sted og ta med seg ungene på ferieturer og diverse hadde kommet ungene mye bedre tilgode. Selvsagt hadde vi spart en god del av pengene, feks. til lappen og sånt.
Det kommer vel i det store og hele an på hvor god økonomi man har fra før av og hvordan livssituasjonen er. Jeg synes ikke det henger på greip å fortsette å leie en fuktig kjellerleilighet og spare en million på et barns konto.
Det er forresten en sædeles dårlig idé å tippe i barnas navn, pga. overformynderiet. Det er mye bedre å tippe i eget navn og heller bruke penger på barna om man vinner.