Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 10:56   #10
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg liker godt køkulturen i England jeg på hvordan de gjør det i butikker. Der er det en lang kø til alle kassene, så går en frem etterhvert i tur og orden til neste kasse som blir ledig. En trenger ikke å tenke på at en står i den køen som går tregest engang, eller at en står i den kassa som selvfølgelig henger seg opp eller trenger bytte av kassarull eller at det går tregt pga. opplæring.

Jeg er så enig! Det hjelper jo også veldig at butikkene lager "sluse-systemer", med tydelig avmerket "please wait here"-skilt, og en automatisk stemme som annonserer hvilken kasse man skal gå til. Det samme gjelder flyplasser, å reise med Ryan Air til London med en haug nordmenn er ikke spesielt hyggelig på Torp, men i andre enden går det mye bedre, rett og slett fordi de setter opp disse båndene som organiserer folk i kø. Hvorfor gjør de ikke det i Norge?

Og gamle damer som sniker kjenner jeg godt til, og det koster meg ikke en kalori å si ifra heller.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat