Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-08, 23:07   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Kanskje løsningen skulle vært at flere trosretninger kom inn i skolen og fortalte om det de står for og tror på. Jeg tror ikke skolen vil nekte dem det.

Nei, de ville kanskje ikke nekte - men hvor mange skoler tar initiativ til slike besøk? Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig her i byen, i hvert fall. Nå har jeg bare 1,5 års fartstid som skolebarnsforelder, så grunnlaget er kanskje spinkelt, men jeg har inntrykk av at 90 % av RLE-timene ungene mine har hatt til nå har handlet om kristendommen, og de har allerede rukket to (snart tre) kirkebesøk og ingen besøk til eller fra andre trossamfunn.

Jeg vet ikke hvor langt man skal gå for å være livssynsnøytral, men man må i hvert fall gå mye lengre enn man har gjort til nå. Norsk skole er ikke i nærheten av å være livssynsnøytral.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat