Sv: Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Jeg tenker også på at det norske samfunnet er bygd opp rundt den kristne tro. Offisielt er vi fortsatt et kristent land. Kongefamilien er tydelige på dette også....
Er samfunnet vårt bygd opp rundt den kristne tro? Det har jeg ikke fått med meg. Er det isåfall riktig at landet skal fortsette å være bygget opp rundt den kristne tro, så lenge vi vet at flertallet ikke definerer seg som kristne? At kongen uttaler seg om dette synes jeg forøvrig er upassende, jeg trodde kongefamilien var for alle innbyggere i landet. Jeg oppfattet religionsutspillet som et politisk utspill. Ikke det at jeg gråter over kongens oppførsel, jeg er ikke akkurat monarkist på min hals for å si det sånn. 
Jeg ønsker at barna mine skal lære om den kristne tro på skolen. På lik linje som jeg ønsker at de skal lære om andre religioner. Men jeg ønsker ikke forkynnelse. Jeg synes det ville være mer riktig at skolen la opp til at de som ønsket å dra i kirken fikk lov til å få "fri" til å gjøre det, mens man forventet at resten var på skolen.