Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-08, 20:27   #154
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen

rine - jeg gir opp å prøve å forklare deg. Det er noe med tonen din som gjør at jeg ser for meg en liten frekk fjortis som sitter og spytter ut argumenter. Du kan lese aCs innlegg, hun sier det godt. Og så dette:

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ateist og jeg synes det er viktig at sønnen min har god kunnskap om forskjellige religioner. Men jeg ønsker ikke at han skal gå på søndagsskole, fordi jeg har selv gått på søndagsskole og det er jo ren forkynnelse. At du mener at ateister dermed ikke har tro på egne verdier og holdninger er jo like meningsløst og platt å si som at kristne som ikke sender barna sine på koranskole heller ikke har tro på egne verdier.

Jeg synes det er helt ok at skolebarn får delta i en gudstjeneste, i både protestantiske, katolske og russisk-ortodokse kirker, tilsvarende i moskéer og synagoger. Men jeg synes det er en uting at man skal gjøre det som en del av juleavslutningen, og det er skikkelig dårlig gjort å ikke gjøre noe hyggelig for de barna som ikke skal være med i gudstjenesten. Om man ønsker at barna skal få se en gudstjeneste i læringsøyemed så finnes det mange andre anledninger som jeg synes passer bedre.

I dag kom invitasjonen fra skolen til vår avslutning. Man kan velge mellom to likeverdige, høytidlige avslutninger med sang og elevinnslag. Den ene er i kirken, den andre på skolen. Enern vil i kirken og toern vil på skolen. Det er deres valg. Så enkelt kan det altså gjøres.