Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-08, 20:03   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å husj, nå ble jeg barnslig sint

Huttetu...

Det ringte på døra i ste. Storebror løp foran meg, og vi lukket opp. Utenfor sto en ung, pen mann - kortklipt og fint dresset opp i tøyet.

"Misjonær" - tenkte jeg, og undret om det var Jehovas Vitne eller Mormonerne som skulle selge meg et livssyn i kveld.

Joda - det var nå forsåvidt en slags misjonær. Han kom fra et politisk parti som ville stille liste til valg ved valget neste år. Nå samlet de inn underskrifter for å få lov å stille til valget. "Jeg trengte ikke ta standpunkt til politikken, altså, bare skrive under på lista."

Jeg fikk lista i hånda - kastet et blikk på den - dytta den bestemt tilbake i hånda på mannen, utbrøt: "Nei Herregud!" Og så smalt jeg døra hardt igjen i ansiktet på ham.

I etterkant sitter gubben og humrer med meg over hvor tafatt jeg ble som ikke klarte mer enn et forbannet "herregud." Jeg skulle jo ha diskutert ham blå og i stykker, men fader - jeg ble bare så sint.

Og nå har jeg brukt mange, mange minutter på å forklare Storebror hvorfor mamma ble sint på den mannen. Faktisk så sint på den mannen at jeg gikk med på at "noen mennesker er det faktisk lov å kalle dumme - og denne mannen er dum!"

Og storebror har til slutt klukket hjertelig ved tanken på at "Fatima" og "Ahmed" i barnehagruppa og mammaene og pappaene deres liksom skal være slemme og ikke få bo i Norge bare fordi de er svarte i huden. Han vet jo godt at de aldeles ikke er noe særlig annerledes enn oss bare fordi de ikke ser like ut. Og hvorfor i all verden er det slik at noen ikke vil at mennesker som ikke er hvite i huden skal få bo i Norge?

Akk ja - Vigrid er ute og misjonerer i bygda vår.