Bursdagsdilemma (22.12)
Jeg sliter med å finne ut hvordan vi best avvikler bursdagsfeiringen, kan dere hjelpe med litt sparring?
Han er født 22.12. Feiring den ettermiddagen utgår nok fordi vi skal ha mini-jul med nær familie som vi ikke får feiret jul med.
Lærlingen leker med alle i avdelingen, og har gode venner på tvers av aldersgrupper og kjønn. De er 18 stk totalt, og det er litt for mange til at Lærlingens far takler å ha alle hjem til oss. Jeg vurderer derfor å enten be alle guttene hjem til oss torsdag 18.12, eller å be alle i avdelingen hjem til oss på dagtid 22.12. Det siste hadde vært greit på mange måter, de er passelig antall barn den dagen pga alle fridagene, og de fleste av de han gjerne vil ha er der.
Barnehagen synes det er koselig i så fall, men jeg lurer på om det kan bli litt dumt. Hvis de skal komme i barnehagetiden synes jeg det blir viktig å si fra at gave ikke er obligatorisk, men de vil kanskje føle seg presset likevel. Og sier jeg at det ikke skal gis gaver i det hele tatt vil nok Lærlingen bli litt skuffet.
I tillegg skulle jeg egentlig funnet rom for å invitere de små vennene utenfor barnehagen også.
Normalt ville jeg hivd meg over muligheten til å arrangere en stor fest eller flere små, men
- jeg har nettopp kommet meg tilbake i 100% jobb etter lang sykemeldingsperiode og sliter litt med det
- Lærlingens far vil gjerne være med å ordne bursdag, men friker ut av relativt lite stress ( )
- det er jul og Lærlingen og jeg skal også rekke å forberede jula inkl hyttetur med avreise 23.12
Whattodo? 
Sist redigert av Balanse : 08-12-08 kl 23:43.
|