Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Nei man kan jo alltids ta sjansen, og stole på det man selv tror. Det går jo som regel bra likevel.
Ja, selvfølgelig. Men nå diskuterte vi jo ikke dette med utgangspunkt i tro. I alle fall gjorde ikke jeg det. Jeg diskuterte det ut fra et fysikkspørsmål - om helseteppet faktisk stengte for tilførselen av oksygenmolekyler slik som jeg har forstått at du mener. Jeg bruker vann for å eksemplifisere hvordan stoffer oppfører seg og jeg lurte på om du trodde et helseteppet kom til å stoppe eller bremse vesentlige deler av en liter vann. Gjør du det?
Opprinnelig lagt inn av Lille*My
Jeg for min del velger (også her) å følge det jeg får anbefalt av helsepersonell og foretrekker så god luftsirkulasjon som mulig. Når de fraråder å bruke helseteppe tror jeg ikke det er for å være slemme mot mødrene eller fordi de synes at det skjemmer ut vogna. Men det er mitt valg.
Har jeg sagt at helsepersonell har frarådet bruk av helseteppet fordi de er slemme med mødrene? Jeg håper da virkelig ikke det. Jeg tror da altså at dette er en anbefaling som de kommer med på grunn av vameutvikling og ikke oksygenmangel.