Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-08, 21:49   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekreftet dere dåpsløftet?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg må si at det er litt morsomt at du på en ene siden snakker så fint om toleranse og respekt ovenfor andre mennesker og livssyn, men samtidig ville nektet gutten din å dra på gudstjeneste med barnehagen. Det virker heller som du er redd for alt som har med religion å gjøre.

Ja, det er bare å more seg. Jeg har sagt det til det kjedsommelige, jeg synes ikke forkynning bør være en del av opplegget på skolen eller i barnehagen. Iallefall ikke slik situasjonen er i dag, at det kun er gudstjeneste som tilbys. Jeg har da aldri sagt at jeg ikke vil ta med barnet mitt i kirken selv? Har jeg? Det er skoleopplegget jeg kunne vært truende til å boikotte, litt avhengig av hvordan det ble gjennomført. Jeg er drittlei av å bli trykket inn i redd-for-religion-båsen og lite-tolerant-båsen fordi jeg ikke synes forkynnelse bør være det offentliges ansvar. Jeg er ikke i mot forkynnelse eller religion i seg selv, og er slett ikke redd. Jeg var sist i kirken i dag.