Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-08, 22:45   #89
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekreftet dere dåpsløftet?

religiøs overbevisning, det var bare "standardvalget". De få jeg kjenner som valgte borgerlig konfirmasjon, de gjorde det derimot helt bevisst fordi de ikke ønsket å være med på en religiøs seremoni uten å være religiøse, og fordi de syntes opplegget til HEF var veldig bra. Så min erfaring er at borgerlige konfirmanter i større grad enn de kirkelige har tatt et bevisst valg, men jeg kan jo ikke uten videre påstå at det gjelder flertallet eller at det gjelder fremdeles.[/quote]

Mja. For en del er det vel slik. Men hjelpes hvor mange "oppgitte" foreldre jeg snakka med i telefonen som hadde "ventet" med dåp av barna sine forde de skulle få velge selv. Og når de da valgte kirkelig, som en del av de gjorde, var det litt krise hos foreldrene, siden barnet da måtte døpes.

Så for mange av de kirkelige konfirmantene var det et veldig bevisst valg som lå bak.