Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-08, 00:41   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husmorboken fra 1934 - sitater: tema huset

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Stuen:
Møblene: De må fremfor alt være tjenelige til sitt formål - en stol skal for eksempel være god å sitte på - sterke, vakre og lette å holde rene, lette å holde i stand, og fremfor alt ikke for dyre å anskaffe. Kjøp endelig ikke unyttige, overflødige ting.

Veggene kan pyntes med tepper og billeder, men overdriv ikke. Stuen skal virke rolig, ikke minne om en butikk ….. Har en billeder av forfedre bør de henges på en hedersplass i daglig- eller spisestuen. Men det er ingen nødvendighet å ha dem i stort format.

Det skjemmer ikke en dagligstue at der står en symaskin, en rokk, en stoppekurv eller annet som streifer arbeidslivet. Tvert i mot.

Gjør ditt aller beste for å skape et interiør som høver dig selv, ditt arbeid, din sosiale stilling.

Dette var da utelukkende fornuftig sagt, synes jeg, selv om jeg kanskje ikke føler så sterkt for å markere min nytteverdi ved å plassere en rokk i stua. (Ikke at den ikke skulle fått hedersplassen der, hadde jeg klart å oppspore en.) Det meste av dette kan jeg signere uten forbehold.

Morsom lesning. Du må gjerne poste mer!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat