Sv: Enkelte folk har lite vett
Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.
Ok, tilbake til poenget. Hvis lovbrud er et lovbrudd samme hva? For å sette det helt på spissen; En fyr som fyller atten om en dag, men tar seg en øl, han bryter loven. Det er da like ille som en som raner en bank? Husk, et lovbrud er et lovbrudd.
Han bryter faktisk ikke loven ved å drikke den ølen, men den som har kjøpt den til ham har brutt loven. *nyanserer*
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Har forresten lurt på noe mens denne diskusjonen har pågått: Diskuterer vi egentlig et utbredt problem?
Vi kan selvfølgelig diskutere det likevel, (gudene skal vite at dette har vært en artig duskusjon ) men burde vi kanskje finne noe som er et reelt problem?
Jeg ser det daglig, jeg bor i stavangerområdet. Så ja det er et utbredt problem.
Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.
Jepp. Og promillekjøring.
Jeg syns forresten det burde være forbudt med løse dyr i bil, men det er en annen diskusjon. 
Det er forbudt med hund løst i bil i alle fall. Skal være sikret med enten sele eller bur som er fastmontert i bilen.
Jeg kom til å tenke på denne tråden i dag.
Jeg var på kvadrat, når jeg skulle sette Lille inn i bilen så jeg at ei dame satte en bitteliten baby i en forovervendt bilstol festet i bilens sele. Babyen ble hengende i selen (kunne ikke holde hodet selv) og jeg klarte ikke å dy meg.
Vi hadde en lang prat om bilsikring, og jeg ble med damen inn på barneutstyrsforretning for å handle skikkelig sikring til babyen.
Hun trodde det var greit for det var jo et sete liksom, og den eldste hadde jo klart seg fint med det samme setet. Skjønt hun var enig i at det så litt ubehagelig ut for babyen å henge sånn.
Hun var veldig glad for at jeg sa i fra og jeg fikk en god klem når vi skiltes.
Jeg anbefalte henne å bli medlem her inne, for hun var sørgelig lite oppdatert.