Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-08, 12:39   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsfeiring eller "lignende" i barnehagen - mulig inkluderende for Jehovas vi

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Etter mi mening er sekten veldig sneversynt og lite tolerant, vi skal tilpasse oss etter de, mens de er lite villige til å tilpasse seg oss.

Jeg synes det er litt leit å lese deg som at du generaliserer utfra den ene (?) erfaringen du har. Skal jeg bidra med min erfaring så er foreldreparet i vår barnehage er reflekterte, hyggelige og sosiale mennesker. De bidrar i barnehagen mer enn mange andre, blant annet via FAU, og virker å være veldig tolerante i forhold til det manglende mangfoldet som preger lokalsamfunnet her. Barna er vanlige barn, og populære lekekamerater. Her jeg bor er det veldig lite flerkulturelt, og de få som ikke hører til en protestantisk kristen tradisjon "vasser" veldig oppi den kulturen. Jeg har også hatt klassekamerater selv som har vært JV, og selv om de var litt tilbakeholdne var de tolerante og hyggelige.

Selv om et kulturelt samfunn har sine kjennetegn eller mer fremtredende trekk synes jeg det er viktig å skille mellom at det finnes mennesker med god og dårlig dømmekraft og sosiale antenner overalt, uten at man trenger å projisere egenskaper over på mange basert på enkeltepisoder.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat