Sv: Ville dere sagt noe hvis...
Dette kommer veldig an på tror jeg.
Jeg forventer at mange skriver om litt på virkeligheten på nett slik at de skal bli mindre gjenkjennbare i RL. Det synes jeg er helt ok. Man skal jo ikke bare være anonym selv, men man skal ikke oute rl-id til de man kanskje skriver om heller. Jeg har nettopp hatt en major blunder på det her inne selv. :ergre:
Så er det hvis noen lyver på seg ett eller annet, la oss si feks et dødssykt barn. (Forsøker å finne eksempel som jeg ikke har fått med meg noen som skriver om her - bær over med meg hvis jeg bommer). Da kan man engasjere seg voldsomt og bruke mye tid og krefter og engasjement på en sak som ikke er reell. Det synes jeg er dårlig gjort. Her har vi muligheter til å sende feks pm - jeg ville nok engasjert meg og sendt en og annen pm for at folk skulle slippe å sitte jula gjennom med klump i halsen og bekymre seg for noe som ikke er virkelig. Men jeg skulle vært veldig sikker på at det bare var tull først tror jeg.
Så er det den der noen juger på seg en fin bil, fin jobb, bedre sexliv eller kulere støveletter enn de egentlig har - den går inn under "blåser jeg i" kategorien. Skader ingen, betyr ingenting.
Ellers er jeg elendig på å sette navn og uttalelser i system, så det skal mye til at jeg avslører noe da. :amatør:
En ting jeg som regel ender med å engasjere meg sterkt i, er saker hvor det tydelig går frem at det lyves om overgrep og denslags - da tilter jeg.
Det jeg setter uhemmet pris på her inne er at man ikke kan skrive med ørten anonyme nick, at det er et ryktesystem så man kan se om ekstreme uttalelser kommer fra en ny eller fra en som har vært her lenger, og at det ser ut til å være et meget høyt nivå på oss alle sammen. Det skal nok litt til å lyve ihop en større historie her inne uten at noen reagerer tror jeg. :tillitsfull:
|