Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 14:41   #26
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, man får ikke lov å jobbe i Norge før man har opphold og arbeidstillatelse. I asylmottak har man ikke det. Noen kommuner har noe tilbud til de som sitter i asylmottak, men jeg tror det er veldig lite. Her i Trondheim ble det skikkelig brudulje for at noen foreslo norskkurs (som selvfølgelig måtte dekkes av kommunen) for de som satt i asylmottak. Hovedargumentet var vel (lett omskrevet): At vi ikke måtte gjøre det så trivelig å være i mottak at flere ville dit. Mulig det var den tabloide fremstillingen av hva politikerene mente.

Må bare bekrefte dette og jeg blir så oppgitt og sint.
Jeg har ved flere anledninger vært på besøk på et mottak like utenfor byen vår og det burde jaggu meg enkelte politikere gjøre også og ikke minst andre forståsegpåere. Det er ikke mye hygge å finne der. Ikke rart at det bikker over for mange som bor der og som fra før har vonde opplevelser.
En småbarns familie jeg fikk treffe hadde bodd i ei rønne til hytte i flere år.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat