Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 17:57   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mongo - mongostemme

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Å bruke et sånn uttrykk sier mer om den som bruker det, enn om de med Down syndrom. I negativ forstand.

Det synes jeg er å dra det litt langt (dessuten synes jeg det er en rar ting å si, hva skal det liksom si om de med Downs?). Mange tenker ikke over at et slikt uttrykk kan tolkes på den måten, man skriver det mer for å understreke et poeng og har ikke Downs syndrom i tankene i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg har brukt det selv, men jeg har heller aldri reagert negativt på det og kunne sikkert brukt det uten å tenke meg om og HELT uten å ha sykdommen i tankene overhodet. Jeg forbinder rett og slett ikke ordet mongo med noen form for sykdom (ja, jeg vet opprinnelsen til ordet).
Nå kommer jeg jo ikke til å gjøre det siden jeg vet at ordet er negativt ladet. Man lærer så lenge man lever.