Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 22:06   #31
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør asylsøkene få oppholdstillatelse når de begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Nei, jeg synes asylsøkere som begår kriminelle handlinger bør utvises. Det er f.eks ikke lenge siden et boligområde på Grünerløkka i Oslo var invadert av asylsøkere som solgte narkotika. Helt uakseptabelt! Norge er vel nærmest berømt blant kriminelle for vår naivitet. Eksempler bør settes! La oss hjelpe de som virkelig trenger det, og ikke de som har som mål å utnytte vår godtroenhet. Som også nevnt av andre, så bør forøvrig psykriatrien styrkes betraktelig. Er det egentlig vits i å la enda flere mennesker med stort behov for psykiatri få opphold i Norge, så lenge vi ikke kan hjelpe dem? Da er det i så fall stor sjanse for flere trikkedrap.

Jeg har uthevet det eneste som jeg nesten er enig i her (bortsett fra at jeg ville ha skrevet "psykiatrien"). Ellers er jeg helt uenig i menneskesynet som kommer til uttrykk i innlegget. Vi åpner for asyl for mennesker som flykter fra vanskelige forhold. Disse menneskenes psykiske helse (som sikkert er påvirket av deres erfaringer) bør ikke være avgjørende for asylsøknaden.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat